Inloggen   Forum   Registreren    Zoeken   Help

Forumoverzicht » Network Storage » FTP Server

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: LOKAAL (!) FTP connectie probleem TS-219p achter 2602H-61
 Nieuw bericht Geplaatst: 26 jul 2010, 23:18 

Hallo iedereen,

Ik heb de grootste moeite om de FTP service van Qnap ts-219p aan de praat te krijgen. Ik ben hier nu al een aantal dagen mee bezig geweest en heb de nodige forums en informatie doorgelezen maar zonder succes.

Ik heb de volgende configuratie:
-Qnap ts-219P
-Zyxel prestige 2602H-61

De FTP service op de Qnap is geactiveerd en op poort 21 gezet. De NAS heeft tevens een vast ip adres en er zijn gebruikers met rechten aangemaakt.

In de router zijn de poort 20 en 21 geforward naar het ip adres van mijn NAS. In de firewal zijn poort 20 en 21 toegelaten (ik heb ook de passive poorten 55536 - 56559 geforward en in de firewal toegelaten). Ter extra info ik heb ook voor mijn webserver de poort geforward en in de firewall toegelaten, deze werkt zowel lokaal als extern perfect (maar dat verder ter zijde).

Alles zou volgens QNAP zo in orde moeten zijn. Maar wat blijkt ik kom niet eens lokaal (!) binnen mijn eigen netwerk op mijn ftp server, laat staan extern. Ik vul in de verkenner het volgende adres in ftp://admin:admin@192.168.1.34. Vervolgens krijg ik vrijwel direct de volgende fout melding:

"Fout met de ftp-map

Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt.

Details:
Kan geen verbinding met de server maken"

Dit leek mij in eerste instantie een rechten probleem maar dit is het niet. Uit dit artikel van valadissupport (http://www.valadissupport.nl/z111.html) maak ik op dat het instellen van een ftp server achter een ZyXel router nog al problematisch kan zijn, dus waarschijnlijk ligt het aan de router (echter wanneer ik op mijn pc een ftp server opzet via Ability FTP server kom ik zowel lokaal als extern op deze server !?!). Ik heb dus geen flauw idee meer waar het nu aan ligt

(ook inloggen via filezilla lukt het trouwens niet -> ECONNREFUSED - Connection refused by server).

Ik hoop dat iemand hier een tip heeft gezien de ervaring met zowel qnap als zyxel!

Profiel  

Berichttitel: Re: LOKAAL (!) FTP connectie probleem TS-219p achter 2602H-61
 Nieuw bericht Geplaatst: 27 jul 2010, 14:08 

Als je pc in het zelfde subnet als de Qnap ts-219P zit, dan hoef je geen instellingen te doen in het modem om te kunnen FTPen. Gezien dit nu niet mogelijk is raad ik aan dit eerst op te lossen. Ikadviseer je om eerst de instellingen in de Qnap te controlleren aan de hand van de qnap support site: http://www.qnap.com/pro_features_ftp.asp#ap03

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: 27 jul 2010, 15:54 

De instellingen van qnap heb ik onder de hand meerdere keren nagelopen, deze kloppen. Het enige dat ik anders doe is dat ik geen gebruik maak van DDNS omdat ik een statisch extern ip adres heb (dit werkt bij mijn webserver ook prima dus vandaar dat ik het niet heb ingesteld). Ik neem aan dat daar niet het probleem ligt toch, sowieso niet aangezien ik lokaal al niet eens op de ftp kom?

Zijn er misschien andere instellingen, die niet in het instellingen lijstje van qnap staan, die met de ftp server conflicteren of iets dergelijks?

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: 29 jul 2010, 13:16 

Ik heb trouwens ook eens anonymous login aangezet om uit te sluiten dat het een rechten probleem is, maar dan krijg ik precies dezelfde melding.....

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: 04 aug 2010, 13:49 

Ik heb nu wel webdav aan de gang (soort van FTP maar dan over het http protocol). Was zo opgezet en werkt zowel lokaal als extern prima. Tot nu toe een goed alternatief voor FTP maar ik hoop op den duur de FTP server toch aan de gang te krijgen!

Nog iets vreemds waar ik tegen aan loop. Externe connecties naar mijn NAS verschijnen niet in de logs! Alleen het de lokale connectie naar mijn NAS binnen mijn eigen netwerk worden gelogd. Alles dat van buiten naar mijn NAS connect niet.

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: 24 aug 2010, 17:02 

Probleem is opgelost:

Uiteindelijk was het vrij simpel. Alle instellingen waren correct zoals ik al had verwacht. Het probleem zat bij de sharemappen op de NAS. Waarschijnlijk is bij het aanmaken van de mappen en/of het toekennen van rechten een keer wat mis gegaan.

Door de resetknop op de NAS 20 seconden in te houden (je hoort tweemaal een beep, eerste na 10 sec tweede na 20 sec). Worden alle sharemappen naar default gezet. De data op je schijf wordt niet gewist! Je kunt vervolgens heel makkelijk je zelf aangemaakte shares opnieuw aanmaken, via het toevoegen van een nieuwe networkshare.

Na dit gedaan te hebben werkte ftp perfect. Zowel lokaal als extern toegang. En zowel de lokale als externe connecties verschijnen in de log van mijn nas :D .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » Network Storage » FTP Server