| Auteur |
Bericht |
|
clipstra
|
Berichttitel: Migratie van Raid 1 naar Raid 5 blijft hangen Geplaatst: 23 jun 2010, 17:41 |
|
|
|
Beste,
Ik heb een 419 gekocht waarbij ik al 2 x 1.5TB schijven had met data en 2 nieuwe gekocht, nu blijkt het niet zo eenvoudig om dit allemaal bij elkaar te zetten zonder data verlies. Dit tip die ik van Wifimedia kreeg was de 2 nieuwe schijven als Raid 1 aan te maken. De data van 1 schijf hiernaar toe kopieren en de 3de ("lege") schijf erbij te zetten en dan hievan een Raid 5 te maken. Echter blijft de migratie "steken" op 16%. Dit is inmddels al bijna 24 uur zo (heb er niet zo goed opgelet, kan dus ook al langer zijn).
1) is dat normaal? 2) zo niet wat moet/kan ik doen om niet mijn data te verliezen?
Alvast erg bedankt voor de hulp!!
|
|
 |
|
 |
|
Valadis_MBN
|
Berichttitel: Re: Migratie van Raid 1 naar Raid 5 blijft hangen Geplaatst: 29 jun 2010, 09:56 |
|
|
|
Het is mij uit jou verhaal nog niet helemaal duidelijk hoe de eerste / oude hardeschijven geconfigureerd waren. Maar normaal mag een migratie niet blijven steken op een X aantal procent.
Voor het veilig stellen van de data kan ik maar één ding zeggen, maak een backup. Als je (hele) belangrijke data op de Qnap zet dan zou ik deze regelmatig backuppen. Dit omdat, ongeacht het type raid, raid geen backup is.
|
|
 |
|
 |
|