Inloggen   Forum   Registreren    Zoeken   Help

Forumoverzicht » QNAP Algemeen » Verkoopvragen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 3 vestigingen & onderling benaderen
 Nieuw bericht Geplaatst: 19 mei 2010, 16:26 

Wij hebben drie vestigingen verspreid door Nederland. Het personeel en directie werkt zowel thuis als op kantoor dus er moet flexibel en snel gewerkt kunnen worden met documenten.

Nu wil ik op elk kantoor een NAS plaatsen en hierbij moet het mogelijk zijn om op een makkelijke manier op deze servers te werken, vanaf een externe lokatie (thuis of een ander kantoor).

Het liefste wil ik dat met de verkenner van Windows bewerkstelligen, is dit mogelijk met QNap servers?

Profiel  

Berichttitel: Re: 3 vestigingen & onderling benaderen
 Nieuw bericht Geplaatst: 20 mei 2010, 11:23 

Het is mogelijk om de Qnap als data storage te gaan gebruiken. Maar ik raad u aan om eerst goed advies in te winnen over een beste oplossing voor de manier van gebruik. Is er bijvoorbeeld behoefte aan een terminal server oplossing of moet er alleen af en toe een bestand geupload worden?

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: 20 mei 2010, 14:26 

Nee, een Terminal Server oplossing is niet meer nodig. We willen het graag simpel houden. Dat houdt in:

- we hebben extern een exchange-server draaien voor de mail;
- op elk kantoor hebben we een aantal werkplekken, we hebben mensen met een laptop en mensen die thuis werken;
- op elk kantoor hebben we een printer welke in het netwerk gehangen kan worden;

Dus dan blijft alleen documentenbeheer over. We willen niet meer een Windows Server en werken met domeinen, maar houden het gewoon simpel. De mooiste oplossing zou dus zijn:

3x een NAS, waarbij deze eventueel makkelijk benaderen zouden kunnen worden. Of misschien zelfs onderling gekoppeld ?? Ik heb weinig ervaring met NAS, dus vandaar mijn vraag hier..

Profiel  

Nieuw bericht Geplaatst: 21 mei 2010, 12:35 

Het is mogelijk om remote bestanden te delen. Zie bijvoorbeeld http://www.qnap.com/pro_application.asp?ap_id=229

Indien u een reseller bent raad ik u aan om contact op te nemen met Valadis. U kunt dan een passend advies krijgen voor uw wens.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Forumoverzicht » QNAP Algemeen » Verkoopvragen